Simning i Kungsbacka simhall 3/4 17:00-19:30

20 mars, 2019 av Christer

Den 3:e april kommer vi att åka till Kungsbacka simhall för att simma och bada. För att vi ska få så mycket tid i vattnet som möjligt så åker vi tidigare än vanligt, vi åker 17:15 från brandstationen. För de barn som INTE har slutat fritids så dags kommer det finnas möjlighet att bli hämtade av ledare på Väröbackaskolan och Buaskolan, om barnen ska bli hämtade vid skolorna är det bra om de får med sig matsäck att äta i bilen upp så att de orkar bada och simma!

Vi åker ifrån
Väröbackaskolans parkering 17:00
Buaskolans parkering 17:00
Brandstationen 17:15

Vi är åter vid brandstationen 19:30
Glöm inte badkläder, handduk och tvål/schampoo.

För att vi ska kunna bedriva verksamheten säkert önskar vi att ni kan simma 200m eller har en vuxen med er. Skulle detta medföra problem så prata med någon av ledarna!
När vi är i simhallen kommer vi att jobba på bevismärket Simning där det bland annat ingår att scouten ska kunna:
•   kan simma 200 meter
•   kan dyka eller hoppa i vattnet från en brygga eller bassängkant
•   känner till och följer de viktigaste badreglerna

Scoutkåren står för inträdet till simhallen!
 Om du som förälder har möjlighet att köra och vara med så uppskattar vi det.
Kontakta Johanna på 0704-30 44 16 eller via mail senast nästa vecka (27/3) för att följa med. Då vill vi veta är:

O   Jag kan simma 200m.
O   Jag har en vuxen som följer med.
O   Jag har en vuxen som kan ställa upp med att köra bil.
O   Jag får åka i en ledare/annan vuxens bil.

Hämtas på
O   Brandstationen 17:15