Grillkåtan

Vill du hyra våran nya fina Grillkåta? Kanske en mysig lovdag med familj eller vänner?

Nu finns möjlighet att hyra våran nya fina grillkåta som ligger i Skällåkra (mellan Ringhals och Väröbacka).
Den rymmer ca 10-14 personer sittandes på bänkarna runt elden.
I grillkåtan finns ved att elda med som ingår i hyran. Man ansvarar själv för att ta med sig något att tända med och det man vill grilla såklart.
Hyran är 250kr per dag och då får du använda den från morgon till kväll. (Övernattning ej tillåtet).
Är du medlem i Väröscouterna eller Equmeniakyrkan Värö är hyran 150kr/dag.
Vill du boka? Kontakta Christer på sms eller ring 0706-190477.

Ordningsregler:

1. Vi som använder grillkåtan önskar att hitta den i samma skick som vi lämnar den. Då gäller även att du lämnar den i samma skicka som du önskar hitta den i. Glöm inte att sopa av golvet innan du lämnar grillkåtan.
  2. Se till att det finns en vattenkanna med vatten i när du ska elda.
  3. Eldning är enbart tillåten inuti eldstaden med ved, kol eller briketter. Finns det ingen ved i grillkåtan så finns det mer vid vindskyddet.
  4. Det ska finnas Brandfilt och brandsläckare, ifall det brinner någon stans där det inte ska brinna. (Meddela om någon säkerhetsutrustning inte är i ordning).
  5. Elden ska vara släkt innan ni lämnar grillkåtan, Se till att inte använda för mycket vatten när du släcker elden i, då vattnet kan rinna ut på golvet, eller bli stående i eldstaden.
  6. Ingen rökning är tillåten inuti eller i dirket anslutning till grillkåtan.
  7. Har du några frågor eller tankar om grillkåtan kan du höra av dig till
    Christer Berdén, 0706-19 04 77.
  8. Glöm inte att låsa och hänga tillbaka nyckeln efter dig.